Czytałem na blogu Wojtka Orlińskiego wiele tekstów o wyższości maków nad pecetami, ale nigdy nie padł w nich argument dla mnie osobiście, jako ojca małego dziecka, najistotniejszy. Dopiero w ostatniej notce na ten temat komentator o nicku drduran napisał: "Dla mnie największym szokiem po włączeniu świeżo zakupionego maka mini, była cicha praca wentylatorka. Obietnica cichej pracy była jednym z kryteriów mojej przesiadki na maka. I okazało się, że jest lepiej niż się spodziewałem, bo wentylatorka nie słychać. I po dwóch latach użytkowania nadal go nie słychać (bo jak to jest z pecetowymi, to ja dobrze wiem). Natomiast cichy pecet jest wciąż jak Yeti - podobno istnieje i niektórzy go widzieli".

Bingo! Mam dokładnie tak samo. Dwa lata użytkowania maka i wciąż jest tak samo cichy jak za pierwszym odpaleniem. Dobrze pamiętam to zdziwienie żony, kiedy na jej "No pochwal się wreszcie i włącz ten komputer" odparłem, że przecież chodzi od dziesięciu minut. Tak, do tej pory, żeby go usłyszeć, trzeba przyłożyć ucho do obudowy.

Wpadliśmy dziś na godzinkę do znajomych, żeby obejrzeć zdjęcia ze wspólnej imprezy. Niestety, już w progu pan domu oznajmił, że podrzuci nam jutro foty na pendraku, gdyż nie może teraz włączyć komputera, bo jego synek właśnie zasnął. Oniemiałem, na co wyjaśnił, że wentylatory głośno szumią, a do tego śrubki w obudowie brzęczą, więc mały się budzi, ilekroć sprzęt jest na chodzie. Na moją sugestię (też kiedyś miałem pecety i niejedno z nimi przeżyłem), że może by zdjął obudowę, odpowiedział, że owszem, próbował, ale wtedy dochodzi hałas powodowany przez dysk i napędy, no i wentylatory szumią jeszcze głośniej. Tak więc już od dłuższego czasu myśli o kupieniu jakichś wyciszaczy, systemów chłodzenia itp., ale ostatecznie nigdy mu się nie chce za to zabrać.

Ha! Mi też się nie chce. Dlatego mam maka i moja półtoraroczna córeczka może spać spokojnie.

Notkę ilustruję skrinszotem z pierwszej lepszej strony poradniczej dla pececiarzy. Strasznie mnie te sondy rozbawiły, do tej pory nie byłem świadom, że istnieją specjalistyczne firmy zajmujące się wyciszaniem pecetów!